Kázání našeho společenství

Chodit s Bohem

A chodil Enoch stále s Bohem a nebyl více vidín; nebo vzal ho Bůh.“
Kralická, Genesis 5, 24

„Noe byl muž spravedlivý, bezúhonný ve své generaci; Noe chodil s Bohem
ČSP, Genesis 6,9

Jak definovat chození a žití s Bohem? Chození s Bohem znamená intezivní, nepřetržité, důvěrné chození s Bohem.

Kdo opravdově chodí s Bohem dnes a denně touží po Božím slovu, dychtivě studuje Boží slovo, upřednostňuje Boží slovo před křesťanskou literaturou, před různými videi, které mají něco duchovního „vysvětlit“…

„Veškeré Písmo je vdechnuté Bohem a je nanejvýš užitečné. Vyučuje nás a usvědčuje, napravuje a vychovává ve spravedlnosti, aby byl Boží člověk dokonale připraven a vybaven ke každému dobrému dílu.“
Překlad 21. století, 2. Timoteus 3,16-17

Kdo opravdově chodí s Bohem má s Ním osobní, důvěrný vztah, plně, nehledě na okolnosti, Mu důvěřuje. Takový člověk žije vírou, ne okolnostmi, nespoléhá se na sebe, ale na Boha. Takový křesťan se nebojí tělesné smrti. Povrchní vztah s Bohem má ten, kdo se bojí lidí, nemocí, tělesné smrti, ďábla a dalších démonů…

„Já jsem vzkříšení i život,“ řekl jí Ježíš. „Kdo věří ve mě, i kdyby zemřel, bude žít. A každý, kdo žije a věří ve mě, nezemře navěky. Věříš tomu?“
Překlad 21. století, Jan 11,25-26

„Celým svým srdcem důvěřuj Hospodinu, nespoléhej se na vlastní rozumnost.“
Překlad 21. století, Přísloví 3,5

„Bůh nám nedal ducha strachu, ale ducha síly, lásky a rozvahy.“
Překlad 21. století, 2. Timoteus 1,7

Kdo opravdově chodí s Bohem odmítá skutky těla a zároveň vykazuje ovoce Ducha. Pro křesťana, který má intenzivní vztah s Bohem, je samozřejmostí láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost, sebeovládání.

„Skutky těla jsou zřejmé, jsou to [cizoložstvo,] smilstvo, nečistota, bezuzdnost, modloslužba, čarování, nepřátelství, svár, žárlivost, hněvy, soupeření, rozdělení, sekty, závisti, [vraždy,] opilství, hýření a podobné věci. To vám předpovídám, jak jsem již dříve řekl, že ti, kdo takové věci dělají, neobdrží dědičně Boží království.
Ovocem Ducha je však láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost, sebeovládání. Proti takovým není žádný zákon. Ti, kdo patří Kristu [Ježíši], ukřižovali tělo s jeho vášněmi a žádostmi.“
ČSP, Galatským 5,19-24

Kdo opravdově chodí s Bohem dává si velký pozor na to, co mluví.

„Mnohé mluvení nebývá bez hříchu, kdož pak zdržuje rty své, opatrný jest.“
Kralická, Přísloví 10,19

„Víte, milovaní bratři, že každý člověk má být pohotový k slyšení, ale pomalý k mluvení, pomalý k hněvu. (…) Pokud si někdo myslí, že je zbožný, a přitom neumí zvládnout vlastní jazyk, ten klame sám sebe a jeho zbožnost je k ničemu.“
Překlad 21. století, Jakub 1,19 a 26

„Říkám vám ale, že z každého prázdného slova, které lidé řeknou, budou skládat účty v soudný den. Svými vlastními slovy budeš ospravedlněn, svými vlastními slovy budeš odsouzen.“
Překlad 21.století, Matouš 12,36-37

Kdo opravdově chodí s Bohem je zaměřen na Boha, ne na nic stvořeného. Někteří křesťané jsou zaměřeni na církevní růst. V centru dění vždycky musí být Bůh! Je potřeba myslet na to, že pravý církevní růst dává Bůh. Kde je církevní růst z těla, je odpadlictví. Z Bible víme, že spasených bude velmi málo. Bible nám říká, že mnozí se budou pokoušet vejít do Božího království, ale nebudou moci (protože následují falešné proroky a jejich bohy) – díky falešnému učení (2. Jan 1,9-11).

„Vcházejte těsnou branou. Prostorná brána a široká cesta vede do záhuby a kdekdo tudy kráčí. Těsná brána a úzká cesta však vede k životu a málokdo ji nachází.“
Překlad 21.století, Matouš 7,13-14

„Na své pouti do Jeruzaléma procházel města i vesnice a učil. Někdo se ho zeptal: „Pane, bude spasen jen málokdo?“ Tehdy jim řekl: „Snažte se vejít úzkými dveřmi. Říkám vám, že mnozí se budou pokoušet vejít, ale nebudou moci. Když hospodář vstane a zavře dveře, zůstanete venku. Budete tlouci na dveře: ‚Pane, otevři nám,‘ ale on vám odpoví: ‚Neznám vás. Nevím, odkud jste.‘ Budete říkat: ‚Jedli jsme a pili s tebou. Učil jsi na našich ulicích!‘ On však odpoví: ‚Říkám vám, že vás neznám. Nevím, odkud jste. Odejděte ode mě, všichni, kdo pácháte zlo!‘. Bude tam pláč a skřípění zubů, až uvidíte Abrahama, Izáka a Jákoba se všemi proroky v Božím království, ale sami budete vyhnáni ven.“
Překlad 21. století, Lukáš 13,22-28

„Každý, kdo nezůstává v Kristově učení, ale opouští je, ztrácí Boha. Kdo zůstává v jeho učení, ten má Otce i Syna. Pokud k vám někdo přichází s jiným než tímto učením, nepřijímejte ho do domu ani ho nevítejte. Kdo takového vítá, stává se jeho spoluviníkem.“
Překlad 21. století, 2. Jan 1,9-11

Kdo opravdově chodí s Bohem, žádostivě touží po příchod Pána Ježíše, který svým příchodem ukončí historii lidstva. Takový křesťan touží po tom, ať Pán přijde právě teď, ne až za hodinu, zítra…

„Pánův den ovšem přijde jako zloděj. Toho dne se nebesa s rachotem zřítí, živly se rozpustí žárem a země se všemi svými skutky bude odhalena. Má-li být všechno takto zničeno, jak svatě a zbožně tedy musíte žít vy, kteří dychtivě vyhlížíte příchod Božího dne! Nebesa se tehdy rozplynou ohněm a živly se roztaví žárem, my ale vyhlížíme nové nebe a novou zemi – domov spravedlnosti. Nuže, milovaní, vyhlížejte to všechno a snažte se, aby vás Pán zastihl v pokoji, neposkvrněné a bezúhonné.“
Překlad 21. století, 2. Petr 3,10-14

Povrchní vztah s Bohem má křesťan, jehož celé srdce nepatří Bohu. Problém je, když si necháváme nějakou oblast ve svém životě pro sebe a do této oblasti nechceme Boha pustit.

„Když zestárl, odvrátily mu srdce k cizím bohům. Jeho srdce totiž nepatřilo tak cele Hospodinu, jeho Bohu, jako srdce jeho otce Davida. Šalomoun chodil za sidonskou bohyní Aštartou a za amonskou ohavností Molochem. Šalomoun dělal, co bylo v Hospodinových očích zlé, a neoddal se cele Hospodinu jako jeho otec David.“
Překlad 21. století, 1. Královská 11,4-6

Kdo opravdově chodí s Bohem, duchovně roste. U každého křesťana musí být patrný duchovní růst. Vidíte ve svém životě duchovní posun?

„Měli bychom o něm ještě mnoho co říci, ale je to těžké vysvětlovat, protože jste líní naslouchat. Po takové době už byste sami měli být učiteli, ale potřebujete, aby vám někdo znovu vysvětloval základní pravdy Božího slova. Jsou z vás kojenci – potřebujete mléko, a ne hutný pokrm. Kdokoli se živí mlékem, protože nepřivykl slovu spravedlnosti, je ještě nemluvně. Hutný pokrm je ale pro dospělé, to jest pro ty, kdo mají smysly zkušeností vycvičené k rozeznání dobrého a zlého.“
Překlad 21. století, Židům 5,11-14

Někdo je křesťanem 10 let a je tím stejným kojencem jako byl na začátku. Normální člověk v 10 letech nenosí plenky a necucá mléko od matky. Pokud ano, tak je u něj něco v nepořádku. Křesťané, kteří jsou pořád kojenci, zatěžují Církev.

Kdo nezemřel sám sobě, duchovně neporoste. Kdo není aktivním křesťanem, kdo je pouhý posluchač Božího slova, duchovně neporoste. Kdo nečte Bibli, kdo se nemodlí, kdo neplní příkazy Pána Ježíše (kázání evangelia, vodní křty, odmítání obav a strachu…), duchovně neporoste. Kdo nemá své sourozence v Kristu jako rodinu, duchovně neporoste. Kdo neslouží v Cíkvi, duchovně neporoste.

Každý z vás dostal nějaký dar, a tak si jimi navzájem služte jako dobří správci rozmanité Boží milosti. Když někdo mluví, ať jsou to Boží slova; když někdo slouží, ať je to v síle, kterou dává Bůh, aby byl Bůh vždy oslavován skrze Ježíše Krista, jemuž patří sláva i moc na věky věků! Amen.“
Překlad 21. století, 1. Petr 4,10-11

„Tím slovem je ale potřeba se řídit – nenamlouvejte si, že mu stačí naslouchat! Kdo Slovu naslouchá, ale neřídí se jím, podobá se člověku, který se vidí v zrcadle, ale když odejde, hned zapomene, jak vypadal. Kdo však zahlédl dokonalý zákon svobody a drží se jej, blaze jemu ve všem, co dělá! Nezapomíná totiž, co slyšel, ale naplňuje to skutkem.
Překlad 21. století, Jakub 1,22-25

Kdo dlouhodobě duchovně neroste, může skončit špatně:

„Tehdy jim řekl: „Vy to podobenství nechápete? A jak porozumíte všem ostatním podobenstvím? Rozsévač rozsévá Slovo. Ti, kterým se rozsévá Slovo podél cesty, jsou tito: Jakmile uslyší, ihned přichází satan a bere Slovo, které do nich bylo zaseto. Ti, kterým se seje na skalnatou půdu, jsou pak tito: Jakmile uslyší Slovo, hned je s radostí přijímají, ale nemají v sobě kořen a jsou nestálí. Když potom kvůli Slovu nastane soužení nebo pronásledování, hned odpadají. Další jsou ti, kterým se seje do trní: To jsou ti, kteří slyší Slovo, ale pak přicházejí starosti tohoto světa, oklamání bohatstvím a chtivost po dalších věcech a dusí Slovo, takže se stává neplodným. A pak jsou ti, u kterých se seje na dobré půdě: Slyší Slovo, přijímají je a přinášejí úrodu – jeden třicetinásobnou, jiný šedesátinásobnou a jiný stonásobnou.“
Překlad 21. století, Marek 4,13-20

Závěr
Chodit s Bohem znamená být nepřetržitě napojen na Boha. Kdo je nepřetržitě napojen na Boha má enormní poznání svého Pána. Kdo chodí s Bohem ví, že Bůh je láskyplný a zároveň je také poučující a trestající.

Bůh má pro nás připravený program už od rána. Je tady ale také ďábel, který nás chce zaměstnat. Komu dáme přednost je na každém z nás.

„Jsme přece jeho dílo! Bůh nás v Kristu Ježíši stvořil k dobrým skutkům, které předem připravil, abychom se jim věnovali.“
Překlad 21. století, Efeským 2,10

„Nenechme se oklamat satanem – jeho úmysly nám přece nejsou neznámé.“
Překlad 21. století, 2. Korintským 2,11

Chcete mít intenzivní touhu po Bohu? Chcete mít s Bohem důvěrný vztah? Chcete být spaseni? Dnes a denně choďte s Bohem. Amen.

Translate

Bible

Kazatel

L. Černý

Upozornění

Každé zde uvedené kázání je osnova ke kázání (poznámky ke kázání). Během kázání zaznívá mnoho dalšího z Ducha svatého.

Doporučujeme

• Žijte s Kristem každý den.

• Provádíme Biblické křty. I tebe pokřtíme!

• Vše o vymítání démonů.

• Biblická fakta o „vytržení“ církve.

TOPlist

Nejnovější

Archivy

Tento web používá pouze technické cookies, která jsou zákonem povolena bez odsouhlasení